جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

قانون مالیات بر ارزش افزوده

ساندویچ پانل سردخانه ایی ساندویچ پانلی است که در سقف و دیوار به کار می رود

قانون مالیات بر ارزش افزوده

۳۲۷ بازديد

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع  کیست ؟


اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در واقع نفع تولید کنندگان داخلی را در پیش دارد و در طی فرایند تولید ،سلسله مراتب تولید از پرداخت مالیات بر تجمیع عوارض معاف میشوند و این در حالی است که توزیع کننده ی نهایی باید مالیات را محاسبه و از خریدار نهایی دریافت نماید.در واقع مالیات بر ارزش افزوده به نفع صادر کننده و صادرات می باشد.و مالیات دریافت شده توسط دولت از این اشخاص در هنگام خروج از کشور مسترد میشود و صادر کنندگان محصولات ایرانی با خرید کالا از بازار ایران و خروج آن ازکشور مبالغ پرداختی با عنوان مالیات بر ارزش افزوده را پس میگیرند.در نتیجه با حمایت و تشویق تولیدکنندگان داخلی و صادر کنندگان کالای ایرانی به خارج از کشور و کنار گذاشتن مشاغلی نظیر دلالی و قاچاقچی گری و  با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده میتوان تاثیر بسزایی بر رشدو توسعه اقتصادی داشته باشیم.

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به ضرر کیست ؟

1-    دلالان و واسطه گران
2-    قاچاقچیان

دوگروه از فعالان بازار هستند که با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ضرر مینمایند و  به دلیل وجود شفافیت در بازار که در نتیجه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اتفاق افتاده، منافعشان به خطر می افتد. بعضی افراد با دلالی و واسطه گری در مسیر تولید تا مصرف قرار میگیرند و بدون هیچ زحمت در زمینه تولید و یا تعهدی در قبال مصرف کننده ،با خریدو فروش های متعدد باعث التهاب دربازار و عدم شفافیت میشوند که این افراد کم کم شناسایی و حذف میشوند. قاچاقچیان نیز کسانی هستند که بدون توجه به قانون کالاهای خارجی را خارج از مراحل رسمی و قانونی موجود در کشور به داخل کشور منتقل کرده و بدون توجه به سلامت و کارایی کالا ، و گارانتی ، آن را ارائه میکنند و به این طریق بازار داخلی را از کالاهای بیکیفیت پر می کنند.و مستولیتی در قبال کارشان به عهده نمیگیرند. هر دو گروه کسانی هستند که از عدم شفافیت بازار سود برده و تمایلی به شفافیت در بازار ندارند.

موسسه حسابرسی محاسبان با بهره مندی از اطلاعات و دانش اساتید مجرب و آگاه به قوانین مالیاتی و با ارائه مشاوره مالیاتی رایگان ، شما را در جهت رسیدن به اهدافتان یاری مینماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.