یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

هسته ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سردخانه ایی ساندویچ پانلی است که در سقف و دیوار به کار می رود

هسته ساندویچ پانل

۳۳۰ بازديد

ساندویچ پنل

در سالهای اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی برای پوشش سقف و پوشش دیوار از محصولی استفاده می شود به نام ساندویچ پانل. استفاده از آن در ایجاد سازه کاربرد و مزیت های بسیاری دارد. این محصول از سه لایه تشکیل یافته که دو لایه بیرونی، لایه میانی یا همان هسته ساندویچ پانل را در بر می گیرد. فوم میانی نقش عایق را داشته و دارای جنس های مختلف می باشد.

کاربرد هسته ساندویچ پنل

عایق سطوح خارجی سازه : هسته ساندویچ پنل باید برای سطوح خارجی نقش عایق داشته باشد، پر کاربردترین ماده ای که برای تولید هسته پانل به کار می رود پلی اورتان می باشد.چنانچه در نمای خارجی ساختمان از این عایق استفاده شود به دلیل مقاومت آن در برابر باد و باران و آتش سوزی و تحمل فشاری که دارد سازه دوام بیشتری داشته و در مقابل پیشروی آتش به داخل مقاومت بسیاری پیدا می کند.

عایق سطوح داخلی سازه : در بسیاری از کارخانه های صنایع غذایی و دارویی، سردخانه ها و ... در سطوح داخلی، پوشش کف و پوشش دیوارها به دلیل جلوگیری از نفوذ هوای گرم یا سرد به داخل سازه و یا خارج شدن هوای داخل به خارج از آن از ساندویچ پانل با فوم های عایق مناسب استفاده می شود. پلی استایرن مناسب ترین فوم برای اینگونه صنایع می باشد و ارزان تر است.

عایق مقابل حرارت و آتش : در بعضی از پانل ها بنا به نوع کاربرد آن از فوم های عایق در برابر آتش استفاده می شود. دیوارهایی که با این نوع فوم عایق پوشش دهی می شوند در برابر آتش از 90 الی 240 دقیقه مقاومت می کنند. برای تولید این فوم ها آزمایشات بسیاری صورت می گیرد که ویژگی ضد حریق بودن را داشته باشد و در مقابل آتش مستقیم، پانل آسیب نبیند.

جنس هسته ساندویچ پانل

مواد هسته دارای وزن پایینی است و مقاومت و ضریب بالایی برای تحمل بارها باید داشته باشد. این فوم ها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند که در زیر به آنها اشاره می کنیم.
• فوم پلی یورتان (PU)

• فوم اکس پی اس ((XPS

• فوم پلی استایرن (EPS)

و کاربرد ساندویچ پانل با عایق پشم سنگ و پشم شیشه که بسیار فراوان است. این فومها به صورت فشرده در بین دو لایه تزریق می شوند و باعث می شوند که سازه در برابر حوادثی از جمله باد و باران، سرما و گرمای بیش از حد مقاومت کند.

 

انواع ساندویچ پانل بر اساس نوع عایق

ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی یورتان

ساندویچ پانل پشم سنگ

 

مزایا و معایب فوم های ساندویچ پانل

 

ویژگی های ساندویچ پنل پلی استایرن

مزایا: عایق صوتی مناسبی است.

وزن پایین و سبکی دارد.

قیمت پایینی دارد.

معایب: قابل اشتعال بوده و عایق نیست.

 

ویژگی های ساندویچ پنل پلی یورتان

مزایا: وزن بسیارسبک دارد.

ضریب حرارتی پایین دارد.

مقاوم و عایق حرارتی بسیار مناسبی است.

معایب: قیمت بالاتر به نسبت پنل های دیگر دارد.

 

ویژگی های ساندویچ پنل پشم سنگ

مزایا: عایق صوتی بسیار عالی است.

عایق حرارتی در برابر آتش می باشد.

معایب: در برابر نفوذ آب مقاوم نمی باشد.

در صد بالاتر ضد حریق نسبت به ساندویچ پانل های دیگر دارد.

 

برای تولید هسته پانل با توجه به نوع کاربرد آن، مواد متفاوتی به کار رفته  و در هر مورد از پانل مناسب استفاده می شود. مثلا ساندویچ پانل پلی یورتان دارای خصوصیت ضد خوردگی است و در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم است برای همین از آن برای پوشش بیرونی نما استفاده می شود.

 

شرکت ماموت

با بررسی تاریخچه ساندویچ پانل با گذشت سالهای طولانی همچنان شرکت ماموت پیشرو در تولید انواع ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری،انواع سوله، ویلاهای پیش ساخته، انواع کانکس، ساندویچ پانل پلاستی سول و ... بوده و با تحویل فوری ساندویچ پانل و نصب ساندویچ پانل بصورت سریع و با رعایت ایمنی در آن می تواند رضایت مشتریان را جلب نماید. دراجرای پروژه های ساندویچ پانل شرکت ماموت از دانش افراد کارآزموده و حرفه ای بهره برده و با به استفاده از دستگاه های تولید ساندویچ پانل پیشرفته به تولید می پردازد. محاسبه متراژ ساندویچ پانل مورد نیاز خود را به ما بسپارید و از مشاوره رایگان ما در جهت اطلاع از قیمت ساندویچ پانل بهره مند شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.